Grabarka - cerkiew.

 


W otoczeniu prawosławnych krzyży stoi sobie przepiękna cerkiew. 





Ta cerkiew w pewien sposób przypomniała nam o Jasnej Górze. Tylko, że na Jasnej Górze nie ma krzyży. 






Te cerkiewne krzyże niczym różaniec otaczają tą unikatową cerkiew. 






To nie pierwsza cerkiew stojąca w tym miejscu. Pierwsza była niewielką kapliczką z czasem rozbudowaną. 




To najcenniejsza cerkiew prawosławna w tej części Podlasia. To tutaj zjeżdżają się prawosławni z całej Polski. By modlić się przed ikoną Przemienienia. To tak samo katolicy modlą się przed obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej. Tak prawosławni czczą Ikonę Przemienienia. 



 To miejsce emanuje ciszą i spokojem. Błoga cisza sprzyja modlitwie i kontemplacji. 

Komentarze

  1. Piękna fotorelacja. Byłam w tej cerkwii, na tej górze, widziałamte krzyże. Robi wrażenie , chyba każdy powinien zobaczyć o miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tylko cerkiew ale całe jej otoczenie, a szczególnie krzyże robią niesamowite wrażenie. Dzień wcześniej zanim dotarliśmy na Garbarkę były uroczystości i masa pielgrzymów. Dzień później sporo osób sprzątało pozostałości po pielgrzymach a i część pielgrzymów chyba jeszcze została, więc akurat w naszej pamięci to miejsce pełne było ludzi, mimo to bez hałasów i pełne modlitewnego skupienia. Również nam udzieliła się atmosfera tego niezwykłego miejsca. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Wiele słyszałem i na filmach widziałem o Grabarce. Szkoda, że tam nie byłem.
    Fajne zdjęcia.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczyć Grabarkę to było moje marzenie. Spełniłam go w ubiegłym roku.
    Miejsce wyjątkowe, mistyczne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka lat temu odwiedziliśmy to miejsce. Warto było!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.