Storczyki z sosnowieckiego egzotarium.

Gdy za oknem ponuro i mokro wracam wspomnieniami do wspaniałej wycieczki do sosnowieckiego egzotarium, a właściwie do tej jego części w której były storczyki. Mnóstwo odmian tych pięknych kwiatów. 



Każdy z nas ma w domu ten piękny kwiaty. Jedni mają ich kilka, inni zaś pojedyncze sztuki. Jednak będąc tutaj możemy dostać czegoś w rodzaju oczopląsu, bo gdzie się obejrzymy tam widzimy storczyki. 



Storczyków jest ok. 33 gatunki, niektóre z nich uznawane są za wymarłe np. Storczyk Trójzębny. My możemy cieszyć się tymi kwiatami dzięki hodowcom. W przyrodzie te piękne kwiaty są pod ścisłą ochroną. 



Storczyki potocznie nazywane są orchideami. Uprawa storczyków jest bardzo łatwa. Każdy z nas zapewne co jakiś czas nawozi swoje kwiaty. Jedni zalecają ich nawożenie co kilka miesięcy, inni zaś małymi dawkami z każdym podlewaniem. Podlewanie ich też nie nastręcza trudności, wystarczy doniczkę ze storczykiem wsadzić do jakiegoś naczynia z wodą i potrzymać przez jakiś czas. Sprawdzając czy podłoże jest już mokre, jeżeli tak to wyjąć kwiat, a całą wodę wylać.  




Ja również mogę się poszczycić tym pięknym kwiatem, stoi sobie na oknie w słonecznym miejscu. Zastanawialiśmy się w jaki sposób podlewane są storczyki w tym egzotarium. Jest ich tak dużo, że pewnie nie byłoby takiego wielkiego naczynia by je wszystkie pomieścić. 

Komentarze

  1. Piekne kompozycje storczyków bardzo lubie orchidee ciesza oko serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te kwiaty. Mam w planach krótką wycieczkę do Sosnowca. Dzięki Tobie dodam nowe miejsce, które chciałbym tam zobaczyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie byłam w Sosnowcu i nie widziałam tych pięknych kwiatów.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię oglądać storczyki ale wyleczyłam się z kupowania tych pięknych kwiatów.
    Moje zaatakowały tarczniki i wszystkie straciłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do storczyków mam jakiś dystans. Zupełnie nie wiem dlaczego.
    Ja preferuję paprocie - zarówno wewnątrz, jak również w ogrodzie.
    Fajnie było przypomnieć sobie lato dzięki Twojej wycieczce i letnim zdjęciom.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.