Zamek w Łańcucie.

To już moje drugie odwiedziny w tym pięknym zamku. Zamku, którego właścicielami byli Potoccy, a wcześniej spokrewnieni z nimi Lubomirscy, których pałacyk mieści się w oddalonym od Łańcuta o 20 km. Przeworsku. Pierwsza rezydencja stojąca w tym miejscu została zbudowana przez jednego z Pileckich, ten jednak dobra łańcuckie sprzedaje Stadnickiemu, który rozbudowuje maleńki pałacyk do ogromnych rozmiarów. Jednak nie jest w stanie utrzymać tak kosztownej rezydencji i odsprzedaje ją Stanisławowi Lubomirskiemu. Ten czyni z łańcuckiego pałacu siedzibę dla rozrastającego się rodu Lubomirskich.








Ta piękna budowla to typ palazzo in fortezza. Zbudowano ją na zlecenie Staniława Lubomirskiego, a architektami byli znamienici ówcześni mistrzowie np. Tylman z Gamaner. Jednak tak naprawdę dopiero Izabella Lubomirska uczyniła z tej budowli prawdziwą rezydencję magnacką. Palazzo in Fortezza  przebudowała w zespół pałacowo-parkowy.








Rosnące przy alejkach parkowych drzewa dodawały aury tajemniczości temu pięknemu pałacowi. Zamek w Łańcucie przyjmował w swoich progach różnych znamienitych gości m.in: króla rumuńskiego Ferdynanda oraz jego królewską małżonkę.





Spacerując parkowymi alejkami wdychaliśmy cudowny zapach róż, który rozchodził się jeszcze bardzo długo.

Komentarze

  1. Piękny i Twoje magiczne zdjęcia dodają mu uroku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W Łańcucie jestem zakochana. Mam na myśli zamek, park i oczywiście miasto.
    Miałam nadzieję, że we wrześniu odświeżę swoje wspomnienia. Niestety, kiedy weekend był słoneczny nie mogłam wyjechać. A kiedy przyszły deszcze to nie chciałam.
    Podoba mi się Twoja relacja.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam z Łańcuta wiele miłych wspomnień. To przepiękny zamek, którym Polska może się dziś
    chwalič i ktory nie ustępuje w niczym tym najbardziej znanym za granicą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamek oraz jego okolice na Twoich zdjęciach prezentują się przepięknie.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.