Portrety właścicieli Zamościa.


 W muzeum Zamojskim możemy zobaczyć w jednej z sal galerię portretów założycieli i późniejszych ordynatów z tego unikatowego miasta, a takim niewątpliwie jest Zamość. W pięknych złoconych ramach i przepięknie rzeźbionych. Ród Zamoyskich herbu Jelita, do dziś w Zamościu mieszka ostatni z tego bardzo starego rodu. Potomkowie tego znamienitego rodu byli podwójnymi
hrabiami.





Na tych portertach byli nie tylko założyciele tego przepięknego miasta, również malarze przedstawiali tak ich małżonki.

Ilustracja

Żoną jednego z ordynatów Zamoyskich była późniejsza królowa Polski Maria Kazimiera, zwana Marysienką.









 Wielu z nich zasłużyło się ówczesnej Polsce np. Tomasz Antoni Zamoyski. Każdy z nich był posłem, senatorem czy pełnił funkcję Kanclerza Wielkiego Koronnego, a ostatni z ordynatów był Marszałkiem Sejmu. 





Ich żony pochodziły ze znamienitych rodów np. z Czartoryskich lub z Potockich.  
Zamoyscy byli również właścicielami przepięknego pałacu w Kozłówce. Ród ten był skoligacony z Sapiehami.

Komentarze

  1. Z pewnością warto je zobaczyć, ale sama ich nie podziwiałam, a szkoda.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Moniko.
    Byłem kiedyś w Zamościu. Zwiedziłem miasto i muzeum. Podziwiałem również galerię Zamojskich.
    Chętnie bym tam znowu pojechał.
    Pozdrawiam serdecznie i do siebie zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pewnie już wiesz uwielbiam odwiedzać muzea.
    Gdy odwiedzę Zamość to na 100% będę w tym muzeum.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żałuję, że jak do tej pory nie byłam w Zamościu. Trochę Przybliżyłaś mi historię.

    OdpowiedzUsuń
  5. tworzyli historię Zamościa. Dobrze, że w muzeum można zobaczyć ich podobizny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niezwykli ludzie w niezwykłych wnętrzach.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.