Teatr Słowackiego w Krakowie.


Ilekroć przyjeżdżamy do Krakowa, idąc w stronę ulicy Floriańskiej, zawsze mijamy budynek Teatru Słowackiego.




Przy obecnej wizycie w tym królewskim mieście. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu monumentalnemu budynkowi, jakim jest Teatr Słowackiego.




Budowla jest pierwszym budynkiem, który widzimy po wyjściu z tunelu prowadzącego z dworca. Teatr powstał pod koniec XIX wieku, na miejscu kościoła p.w. Ducha Świętego.



Przed wejściem do teatru na niewielkim cokole stoi popiersie Wyspiańskiego. Dramaty tego pisarza i poety, były wielokrotnie wystawiane w tym teatrze, występowało w nim wielu znamienitych aktorów przedwojennej Polski np. Irena Solska czy Józef Śliwicki, a po wojnie tacy aktorzy jak np. Mikołaj Grabowski i wielu innych.



Krakowskie zabytki przyciągają uwagę. Teatr Słowackiego też przykuwa wzrok.

Komentarze

  1. Teatr Słowackiego to bardzo piękny, potężny, neobarokowy obiekt.
    Byłam dwa, a może trzy razy na wystawianych sztukach. Wnętrze również zachwyca.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodajmy jeszcze że to przykład silnych sporów, swarów i niesnasek. W zasadzie jak o tym czytałem trudno mi było oprzeć się wrażeniu że oto stał się cud bo budynek jednak powstał... Osobna historia ( również - na moje oko -"cudowna") to kompletowanie zespołu i repertuaru.
    Ale dziś nikt już nie wyobraża sobie Krakowa bez jego bryły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcia, w Krakowie byłam dawno temu niestety. Trzeba się wybrać. Zdjęcie #1 jest dla mnie absolutnym faworytem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.