Miniaturowy Wawel z Ogrodzieńca.

U stóp ogrodzienieckiego zamku rozpostarł swe podwoje Park Miniatur. Te miniatury to makiety jurajskich zamków. Naszą uwagę zwróciła makieta Wawelskiego Zamku. 



Wawel jak w oryginale, tylko krużganków widać nie było, nawet mur obronny był bardzo podobny do oryginału.






Wawel był siedzibą król Polski przez wiele wieków. Aż do momentu, kiedy król Zygmunt III Waza postanowił przenieść stolicę do Warszawy. Wtedy Wawel stracił miano siedziby królewskiej.




Gdy powstawał park miniatur jako pierwszy stanął w nim Wawel. 

Komentarze

  1. A wiesz, że ja jeszcze nigdy nie odwiedziłam żadnego parku miniatur. A to pewnie ciekawe przeżycie zobaczenie tak wielu detalu, których nie dostrzega się oglądając oryginał, który bywa ogromny i nie jesteśmy w stanie dojrzeć wszystkich szczegółów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię oglądać parki miniatur, jeśli makiety są dobrze i ładnie wykonane. Ten park sama oglądałam i podobało mi się. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne miejsce !! Chciałabym kiedyś zwiedzić ten park !! Wspaniale z bliska zobaczyć wszystkie detale budowli !!
    Wspaniała fotorelacja !!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe są takie parki miniatur. W mojej okolicy są dwa. Jeden pałaców i zamków z Dolnego Śląska, a drugi budowli świata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo najważniejszy jest Wawel.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam Park Miniatur w Ogrodzieńcu jednak nie pamiętam czy wtedy był już Wawel.
    Wspaniała relacja i bardzo piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.