Kanał Elbląski-historia jego powstania.

Za oknem żar się leje z nieba, a ja wspominam rejs Kanałem Elbląskim. Gdy przyjechaliśmy przed przystań z której mieliśmy płynąć, w ten piękny rejs. Mieliśmy chwilkę czasu, by zobaczyć niewielką izbę pamięci poświęconą temu unikatowemu kanałowi. 




To jedyne takie miejsce, gdzie możemy poznać historię powstania Kanału łączącego Elbląg z Ostródą.





Kanał z chwilą swojego powstania, miał służyć barkom transportowym. Powstawał przez ponad 20 lat. Dziś jest ogromną atrakcją turystyczną Warmii i Mazur.








Kanał miał połączyć dwa jeziora z Zalewem Wiślanym.






Kanał Elbląski to jeden z najpiękniejszych kanałów jakie widziałam.








Warto było zapoznać się z historią tego przepięknego kanału. 

Komentarze

  1. Oj chętnie wybrałabym się w taki rejs. Może i ja kiedyś tam dotrę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kanałów takich mogło by być i być powinno dużo, dużo więcej. To świetny i tani transport.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawą ma historię i jest bardzo urokliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię rejsy po Kanale, ostatnio udało mi się płynąć po nim aż trzy razy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.