Inwałd-miniatura mostu w Mostarze...

Spacerując po Inwałdzkim Parku Miniatur zatrzymujemy się przy miniaturze mostu w Mostarze.





Choć nigdy w Mostarze nie byliśmy, to miniatura tego mostu przykuła naszą uwagę.




Oryginalny kamienny most łączy dwie części miasta. Mówi się również, że jest łącznikiem Wschodu z Zachodem. Można także powiedzieć,że jest łącznikiem chrześcijaństwa z islamem.






Był również swoistym łącznikiem katolickich Chorwatów z prawosławnymi Serbami. Coś co przez stulecia łączyło, tak naprawdę zniszczyła armia chorwacka w czasie wojny zwanej bośniacką. Dzięki staraniom UNESCO i Banku Światowego w 1995 roku  ten kamienny symbol miasta postanowiono odbudować.




Jest taka tradycja w tym pięknym mieście, że młodzi mężczyźni skaczą z niego do rzeki, by udowodnić swoją męskość. Przecież skok z wysokości 24 m, może grozić kalectwem lub śmiercią. Te skoki są atrakcją turystyczną tego miasta. 

Komentarze

  1. Inwałd! Fantastyczny Park Miniatur. Byłam, oglądałam. warto poznać to miejsce.
    Moje zdjęcia niepublikowane leżą w archiwum. Czekam na fajną by kolejny raz odwiedzić P.M.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię odwiedzać parki miniatur, a w Inwałdzie jeszcze nie byłam. Muszę to nadrobić.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Moniko.
    Lubię parki miniatur. Byłem w czterech.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.