Wilanów - pałac Sobieskiego.


Gdy zobaczyliśmy pałac Sobieskiego pomyśleliśmy, że znajdujemy się we Francji, choć tak naprawdę nigdy w niej nie byliśmy. Można powiedzieć wilanowski pałac był miniaturą Wersalu. Choć to tylko moje wyobrażenie tego pałacu, ale może to dlatego, że żoną Sobieskiego była Maria Kazimiera, a ona przecież pochodziła z Francji. 




Pałac ten do złudzenia przypominał także pałac w Kozłówce. Podobna brama, podobny dziedziniec, również ogród był podobny, ale o nim innym razem. Pierwsze co rzucało się w oczy to kolor fasady, taki nie typowy bo żółty. 







Ta przepiękna budowla, wygląda jak z bajki. Projektantem tego bajkowego cuda był Augustyn Wincenty Locci. Wystrój architektoniczny tego pałacu jest bardzo ciekawy, to połączenie europejskiej sztuki ze staropolską budową.








Pałacowym wystrojem zajęli się m.in: Jan Reisner czy wielu innych znamienitych ówczesnych dekoratorów.





Po śmierci właścicieli tego unikatu, przechodził on z rąk do rąk.







Pałac ma przepiękne ogrody, ale o nich opowiem innym razem. Pałac sam w sobie zrobił na nas ogromne wrażenie. 

Komentarze

  1. Ja też jestem właśnie w trakcie pisania posta o Wilanowie.
    Bardzo mi się tam podobało.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno z najpiękniejszych miejsc w Warszawie, dawno tam nie byłem ale dobrze sobie przypomnieć miłe chwile. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. It is a very beautiful little castle ! I love the yellow color looks so cheerful !

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny obiekt, zadbany, wart zwiedzania. Byłam tam wieki temu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem zachwycona Wilanowem. To miejsce, które powinien zobaczyć każdy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    Over 160 thousand women and men are losing weight with a easy and SECRET "liquids hack" to drop 2lbs each and every night in their sleep.

    It's simple and works with everybody.

    This is how you can do it yourself:

    1) Take a drinking glass and fill it with water half glass

    2) And then follow this proven hack

    and be 2lbs skinnier the next day!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.