Kościół Wniebowzięcia N.M.P. w Nysie.

Spacerując uliczkami Nysy natkniemy się na przepiękny kościół, który niegdyś należał do jezuitów. Owa świątynia była pierwszą należącą do tego zakonu. Powstała w 1622 roku.





Ta unikatowa świątynia jest w opłakanym stanie, przydałby się jej generalny remont. Widać gdzieniegdzie odpadnięty tynk, niektóre z okien aż proszą się o szyby.





Zamknięte na cztery spusty drzwi, sprawiały że ten widok był jeszcze smutniejszy.  Tak stary kościół powinien błyszczeć, wołać wejdzie do mnie, a nie straszyć.




Ten przepiękny kościół niszczeje, a patrząc na niego płakać się chce.



To przepiękna świątynia, która wymaga generalnego remontu. 

Komentarze

  1. That is sad,I havsee churches in the UK deteriorating like that

    OdpowiedzUsuń
  2. To musiała być kiedyś przepiękna świątynia. Wielka szkoda, że jest w tak opłakanym stanie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I feel sad to see such a beautiful church going into decay. Love the photos.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka szkoda... taki piękny...

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Moniko.
    Byłem w Nysie onegdaj i co mogłem to zwiedziłem, walcząc z Rota wirusem.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  6. Zarówno Nysa jak i ten kościół bardzo mi się podobały, miałam okazję być tam w środku, przy jednej z wycieczek w tamte okolice. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.