Krzywa Wieża w Pizie - wielka fuszerka.

 W Pizie stoi jej najsłynniejsza wieża - Krzywa Wieża. Ta słynna wieża jest chyba największą fuszerką świata, jaka do tej pory powstała. To cud, że jeszcze się nie zawaliła, ani nie przewróciła.  



To przepiekna budowla, ktora zachwyca wielu. Stoi na weneckim placu cudow. Faktycznie to, jest cud, ze jeszcze stoi. Zbudowano ja na podmoklym terenie, ktory by zbudowac ta budowle osuszono. Na pewno nie jest to dobry teren na taka ciezka budowle. Bo Krzywa Wieza swoje wazy. 








Tak  naprawdę wieża jest dzwonnicą katedralną. Już od samego początku sprawiała problemy, problemem był też sam grunt na którym ją postawiono. Przez te problemy budowano ją przez prawie 200 lat. 




To bardzo ciekawa budowla, nie nazwałabym ją fuszerką, bo ciągle stoi i przyciąga rzesze turystów. Faktycznie plac na którym stoi można śmiało nazwać Placem Cudów.  Jest unikatem, bo każda inna budowla na tym terenie już dawno by przewróciła. A Krzywa Wieża pewnie jeszcze długo będzie stała. Na pewno fuszerką było postawienie tak ciężkiej budowli na tak nie stabilnym gruncie. 

Komentarze

  1. Pięknie prezentuje się ta krzywa wieża :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Krzywa ale piękna !
    Dzięki za wspaniałą wycieczkę !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na nią patrzę to mi się słabo robi, a ludzie tam włażą... Nawet nie potrafię powiedzieć, czy mi się podoba, bo to pochylenie zupełnie mnie rozstraja...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wrażenie, że więcej "Fuszerek" jest w dzisiejszych czasach. A Krzywa Wieża miala stać i stoi, a że trochę krzywo - nieszkodzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem nią oczarowana ale nigdy nie byłam na szczycie ponieważ kolejka i czas oczekiwania był zbyt długi. Ciekawy post.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    To nie była fuszerka, ale raczej sprawa niestabilnego podłoża. I przez to jest ciekawa.
    W Polsce też jest taka krzywa wieża w Ząbkowicach Śląskich. Ostania jej część została wyprostowana.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.