Monaster w Supraślu.

 Jest w Supraślu unikatowy monaster, którym opiekują się cerkiewni bracia zakonni. Jest to przepiękna i bardzo stara budowla. Została ufundowana przez Chodkiewicza. 






Od samego początku jest to budowla cerkiewna. W planach postawienie tej unikatowej budowli, miało być gdzie indziej. Jednak braciszkowie cerkiewni uznali, że miejscem owej budowli będzie jednak Supraśl a nie Gródek. 





Sam akt erekcyjny potrzebny do tego, żeby ta przepiękna cerkiewna " świątynia " mogła powstać podpisał król Aleksander Jagiellończyk. A pierwszych mnichów "unickich " na swoje ziemie ściągnął Aleksander Chodkiewicz. 





Na terenie monasteru jest jeszcze jedna równie piękna cerkiew. 





Już z daleka widzieliśmy strzeliste wieże monasteru, coś nas ciągnęło w jego stronę. Coś jakby mówiło zobacz mnie.


Komentarze

  1. Witam.
    Bardzo mi się podoba ten monaster. I te strzeliste wieże narożne.
    Zdjęcia super.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam, widziałam jestem nim oczarowana. Miałam w planach jutro napisanie posta i go zaprezentować http://inspiredsundaymeme.blogspot.com/
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam Supraśl jest niezwykle klimatycznym miasteczkiem. Miałam okazję obejrzeć i monaster i muzeum ikon i przejść się uliczkami i spróbować zeppelina. Pozdrawiam. Przepraszam, jeśli zrobiłam błedy, ale ten rodzaj czcionki jest dla mnie mało czytelny i nie widzę dobrze tego co napisałam/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna budowla, którą byliśmy zachwyceni. Supraśl ma wiele atrakcji do zaoferowania i można tam ciekawie spędzić czas. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny obiekt, ciekawa architektura..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.