Chaty Karaimów w Trokach.

 Spacerując po Trokach przyglądaliśmy się domom Karaimów. To mieszkająca tam niewielka grupa etniczna. 



Ciekawa jest historia domów Karaimów, zastanawialiśmy się dlaczego mają od ulicy trzy okna, a nie np. dwa. Okazało się , że wiąże się to z pewną historią. 






Karaimowie zostali sprowadzeni do Trok przez księcia Witolda, bo chciał mieć ich w swoich szeregach.






Historia trzech okien jest taka, że jedno dla właściciela, jedno dla Witolda, a jedno dla pana Boga.  Jakieś ziarnko prawdy w tym jest. Chociaż nie wszystkie domki od frontu mają trzy okna. 





Domki Karaimów są unikatowe, bo są kolorowe. W bardzo żywych kolorach np. zielone, można spotkać czerwone czy nawet żółte. 






Ponieważ Karaimowie są odłamem judaizmu, to i tutaj spotkamy żydowską synagogę. 






Mają za to piękne kolorowe tabliczki. Karaimowie opierają się tylko na Starym Testamencie i czymś w rodzaju Tory. Karaimowie mieszkający w Trokach posługują się językiem karaimskim. Chociaż mówią też w j.litewskim.

Komentarze

  1. Witam.
    Wiele słyszałem o Karaimach i tej miejscowości.
    Szkoda, że w tych stronach nie byłem.
    Fajny opis i zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam kiedyś w Trokach i podziwiałam przepiękny zamek. Bardzo też podobały mi się chaty Karaimów.
    Dobrze że je sfotografowałaś, bo są warte uwiecznienia.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy okazji wizyty w zamku pospacerowaliśmy też po miejscowości, rzeczywiście miło i kolorowo tam. Mieliśmy również okazję skosztować ichniejszych kibinów. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu byłam w Trokach i to miejsce mnie zachwyciło. też mi się podobały chaty Karaimów.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O widzę, że zmieniłaś szatę swojego bloga. Coś mi w nim nie pasuje.
    Poprzedni bardzo lubiłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.