Meble z Dworu z Droginii w wygiełzowskim skansenie...

Spacerując po wygiełzowskim skansenie zawitaliśmy przed Dwór z Droginii...wchodzimy do środka...W jego wnętrzach możemy zobaczyć stałą wystawę poświęconą wnętrzom z szlacheckich dworów XIX wiecznej Małopolski...





Z dużą ciekawością przyglądałam się zgromadzonym tam meblom...Zastanawiałam się nad tym jacy ludzie zamieszkiwali te wnętrza...Na stoliku kawowym stała filiżanka i dzbanuszek...jakby od stolika dopiero co odeszła XIX wieczna dama...




Stały tu również komody...jakże inne od tych współczesnych...nawet łóżka nie przypominają tych współczesnych...w tamtych czasach państwo spali osobno...czego dziś sobie nie wyobrażamy...







Najbaradziej zaciekawił mnie parawan...Służył jako przebieralnia...tuż za nim stała ówczesna umywalka...czyli porcelanowa misa i dzban na wodę...Misa i dzban znajdowały się na małej szafce...



Ciekawie było zobaczyć meble i wyposażenie z tamtej epoki...

Komentarze

  1. Podobnie i ja zwiedzam takie miejsca, przyglądając się przedmiotom, próbując sobie wyobrazić to miejsce za jego świetności i codziennej użyteczności. Piękne wnętrza, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wprawdzie nie znam się na stylach w meblarstwie, ale wydaje mi się, że jest to biedermeier. Zawsze marzyłam, aby mieć w mieszkaniu parawan, ale brakuje dla niego miejsca.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrząc na umeblowanie można sobie wyobrazić jak dawniej żyli tu ludzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie w tym dworze. Pamiętam moją tam wizytę i właśnie meble stanowią o charakterze oglądanych wnętrz.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post.
    Znam ten dworek. Byłam jesienią.
    Mam zdjęcia wnętrza i mebli, może kiedyś sklecę jakiś post.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.