Ostatnia Królowa...C.W. Gornter...


Kolejną propozycją do międzyblogowego kącika czytelniczego...Jest powieść C. W. Gortner " Ostatnia Królowa "... Powieść opowiada o losach Joanny zwanej Szaloną...Była ona córką Izabelli Kastylijskiej...Jako młoda dziewczyna została wydana za mąż za jednego z Habsburgów...


Książka opowiada o czasach gdy małżeństwa aranżowano... Joanna miała szesnaście lat...gdy wydano ją za mąż...Trafia na obcy dwór, gdzie panują zupełnie inne zwyczaje...Książka od samego początku wciąga...Jest pełna zwrotów akcji...

Jej mąż jest rządnym władzy człowiekiem...którego interesuje tylko korona...i nic więcej... Takie to były czasy, że dziewcząt nie pytano się o zdanie...tylko aranżowano małżeństwa...Dziewczynki były zaręczane juź w kołyskach...Tak było z Joanną, zaręczono ją jak była maleńką dziewczynką...W pewien sposób kochała swojego męża...Jednak gdy ją zdradził odeszła od niego...On za to odejście zemścił się w sposób najbardziej doktliwy...odbierając dzieci... Joanna znienawidziła męża... Nigdy mu nie wybaczyła zdrady, a także odebrania dzieci...Czytając książkę sama znienawidziłam tego człowieka...To potwór nie ojciec...

Komentarze

  1. Czytałam "Ostatnią królową". Bardzo mi się podoba.
    Przeczytałam wszystkie książki C.W. Gortner'a.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już nie czytałam powieści historycznej. Kiedyś dawno bardzo je lubiłam; może do nich powrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie to były czasy... Były?
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.