Detale z fasady krzeszowskiej bazyliki.

Będąc w Krzeszowie uważniej przyjrzałam się fasadzie tamtejszej bazyliki.Zaciekawiły mnie rzeźby znajdujące się na niej. Na samym szczycie widniała rzeźba Matki Boskiej.



Zakończenia wież mają fikuśne miedziane aniołki. Cała górna część wież była pokryta rzeźbami maleńkich głów aniołków.



Rzeźby na niej są autorstwa Ferdynanda Brokoffa czeskiego rzeźbiarza epoki baroku na uwagę zasługuje rzeźba przedstawiająca Mojżesza.



Z zachwytem patrzyłam na te rzeźby. Przy drzwiach wejściowych do tego unikatowego miejsca również znajdowały się głowy aniołków( cherubinów).

Komentarze

  1. W Krzeszowie nie byłam zdjęcia piękne interesujaca Bazylkia pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Such a massage church, the columns and sculptures are lovely.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna świątynia i zachwycające rzeźby!
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna świątynia. Mam nadzieję, że poznam ją w tym roku.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od razu widać, że to barok za względu na ten nadmiar aniołków.
    Kościół jest piękny i warto go zwiedzić.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dokładnie pokazałaś fasadę krzeszowskiej bazyliki. Piękna budowla :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.