Łuk Tryumfalny w Inwałdzie.

W Inwałdzie leży niewielki Park Miniatur, są tu zgromadzone wszystkie zabytki świata, od Wieży Eiffla, aż po Tadż Mahal. Dzisiejszy post poświęcę francuskiemu Łukowi Tryumfalnemu. Blog Podróżniczka zmienił platformę blogową na Wordpress.
Szukajcie go pod adresem UROKLIWEMIEJSCE.WORDPRESS.COM Zapraszam bardzo serdecznie wszystkich którzy odwiedzali mojego bloga na blogspocie. Przez jakiś czas jeszcze będzie istniał.










 Ta miniatura do złudzenia przypomina ten prawdziwy. Takie parki miniatur są wspaniałą rzeczą dla ludzi takich jak ja, którzy nie pojadą w te miejsca z których są te wspaniałe rzeczy, a tak mogę je zobaczyć wszystkie w jednym miejscu. 




Łuk Tryumfalny znajdujący się w Paryżu jest hołdem dla żołnierzy którzy zginęli w czasie walk na różnych wojnach.Łuk ten zbudowano na wzór łuków tryumfalnych znajdujących w Rzymie. Na łuku wyryto nazwiska kilkuset żołnierzy, którzy zginęli w czasie wojen napoleońskich, są wśród nich Polacy m.in: gen. Jan Henryk Dąbrowski czy słynny już Józef Antoni Poniatowski. Wyryto również kilka polskich miast np: Gdańsk, Ostrołęka czy Wrocław. 



Na ściankach tego Łuku wykuto kilka płaskorzeźb przedstawiających Napoleona w chwilach chwały. 

Jest budowlą empirową. Zaprojektował go i wykonał na zlecenie Napoleona Jean Francois Chalgan. Zaś płaskorzeźby są autorstwa Franciosa Rude. 
PS. Zamieńcie na swoich blogach linki do bloga na urokliwemiejsce.wordpress.com. Gdyż pod takim adresem wyświetla się obecnie mój blog. Dziękuję.

Komentarze

  1. Witaj Podróżniczko.
    Fajny jest ten Łuk Tryumfalny.
    Początkowo nie zwróciłem uwagi, że to miniatura.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam, zapisałam, skomentowałam.
    Ja kiedyś też byłam na Wordpressie, ale wyszłam stamtąd kiedy zorientowałam się, że jest tam bardzo mało mało miejsca na zdjęcia. Chyba, że wrzuca się je kodem HTML. Ja miałam taką sytuację na blogu Szmaragdowym. Na Onecie też jest mało miejsca na fotki, ale ja wrzucałam je przy pomocy Picasa. Nagle wszystko się skończyło, nowa platforma w miejsce Picasa daje niewiele narzędzi i zostałam z tym problemem. Teraz zmieniłam miejsce na bloga o tematyce sakralnej na swój stary blog LILAROSE.
    Najwięcej możliwości daje jednak Blogger.
    Pozdrawiam serdecznie..:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Inwałdzie jakiś czas temu. Teraz wiem, że muszę odświeżyć swoje wspomnienia.
    Życzę Ci z całego serca byś na własne oczy zobaczyła oryginał.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam oryginał i muszę przyznać, że wcale się nie różnią. Parki miniatur, to ciekawe miejsce. Nie trzeba się nachodzić, a można tak wiele zobaczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. masterpiece of architecture. I have never been there. love from Silesia

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesting theme for a park!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.