Buciki Kopciuszka.

Buciki Kopciuszka to bardzo ciekawe kwiatki. Jadąc przez Dolny Śląsk odkryłam je w kilku ogrodach.





W jednym z ogrodów te malownicze kwiatki rosły wśród funkii czy przepięknych stokrot. 





Nawet motyl na nich przysiadł. Przyglądając się im z bliska zauważyłam, że faktycznie przypominają maleńki bucik w kolorze niebieskim i może stąd ich  nazwa " Buciki Kopciuszka ", a może inaczej się nazywają. Tylko nie wiem jak znam je pod taką nazwą.  



Przyznam szczerze znam tylko pod taką nazwą. Może ktoś wie jak się nazywają.  

Komentarze

  1. Urocze kwiatuszki.
    Liście mają zupełnie podobne do bodziszków, ale bodziszkami raczej nie są.
    Mimo deszczu pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. What a wonderful name Cinderella Shoes and yes they do look like little blue shoes!
    Have a lovely Thursday :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam je przed laty i zaginęły. Myślę, że to jakaś odmiana ostróżki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Beautiful garden full of lovely flowers.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wg mnie to jest: tojad mocny łac. Aconitum napellus
    Roślina z rodziny jaskrowatych (Ranunculaceae). Bylina o bulwiastych korzeniach, silnej i wzniesionej łodydze. Liście ma dłoniaste, ustawione naprzemianlegle. Osiąga 150 cm wysokości. Odmiana ma nietypowe biało-niebieskie kwiaty, osadzone na wierzchołku łodygi rozgałęzionej w grono. Jest rzadkością w polskich ogrodach. Nie lubi prażącego słońca i zbyt lekkiej, nagrzewającej się ziemi.
    Bardzo ładne byliny, świetnie zaprezentowane.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fabulous photos....thanks for sharing the beauty!

    OdpowiedzUsuń
  7. So beautiful! Yes it is Aconitum stoerkianum / Aconitum cammaratum 'Bicolor'. I have it too in my garden but here it grows very very tall.
    Thank you so much for sharing at Flower Wednesday. Have a great weekend. With warm greetings, riitta

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekne buciki Kopciuszka niebieskie po prostu ciekawe pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie słyszałam tej nazwy ani nie widziałam tej rośliny. Zgadzam się z Łucja, że jest to tojad mocny, bo sprawdziłam w internecie.
    Ciekawa jestem, czy można gdzieś kupić te kwiaty, bo są śliczne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie i zielono, bardzo kojące dla oczu. Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj :)
    U mnie w ogrodzie też rosną, a nie miałam pojęcia, że mają taką nazwę.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.