Ratusz Miejski w Zamościu.

Ratusz Miejski w Zamościu, nas zadziwił nie stoi na samym środku jak to jest w innym równie starych miastach. Tutejszy ratusz został wkomponowany w otaczające starówkę zamojską kamieniczki.




Tuż za Zamościem rozciąga się przepiękne Roztocze. Właściwie to unikatowe miasto jest do niego Bramą. Może kiedyś jeszcze tam zawitam. Dzisiejszy post jednak chcę poświęcić stojącemu na zamojskiej starówce ratuszowi.



To budowla manierystyczno- barokowa. Nas przyciągnęły w stronę tego unikatowego budynku wysunięte przed niego schody. Sam Ratusz był kilkakrotnie przebudowywany. Znajdująca się w muzeum zamojskim makieta pokazuje jak wyglądał przed tymi licznymi przebudowami. Zaraz po wybudowaniu posiadał podcienia tak jak okalające go kamienice, z czasem dobudowano okazałe schody.




Ratusz w Zamościu ma nie typowy kolor fasady. Nad schodami umieszczono herb Zamościa.

Komentarze

  1. Thank you for sharing this building. Impressive structure and very beautiful. Great photos!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest piękny. Byłam, widziałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ratusz naprawdę robi ogromne wrażenie. Bardzo podobają mi się schody.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekny fotoreportaż ratusz jest bardzo fotogeniczny a schodków bardzo duzo serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem tego ratusza. Przepiękna budowla.
    Hmm, chciałabym ją poznać w tym roku ale czy mi się to uda?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.