Miniatura malborskiego zamku w Inwałdzie.

Gdy będąc w Inwałdzie patrzyłam na miniaturę malborskiego zamku, wtedy nie zdawałam sobie sprawy z jej ogromu w oryginale. 



Dopiero gdy tegoroczny urlop spędzaliśmy na Warmii, miałam okazję przekonać się o jego wielkości.



Jednak skala miniatury świadczy o tym, że nie jest to mała budowla. Prawdziwa siedziba państwa krzyżackiego. Krzyżacy mieczem i torturami przymuszali ludzi do przejścia na chrześcijaństwo, kto tego nie chciał zrobić po prostu ginął. Gdy patrzyłam na tą miniaturę oczami wyobraźni widziałam piękną, a jednocześnie bardzo surową budowlę. 




Odtworzono wszystkie detale w najdrobniejszych szczegółach. Szkoda tylko, że nie dodano rzeki nad którą stoi. Ona dopełniałaby całości. 





Staw prawdopodobnie imitował rzekę. 

Komentarze

  1. Świetna relacja z Parku Miniatur w Inwałdzie. Lubię odwiedzać takie miejsca bo tutaj można mieć wzrokowe wyobrażenie jak dana budowla wygląda.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Moniko.
    Super zdjęcia miniatur. Nie byłem tam, a szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Miniatury są o tyle "lepsze" od oryginału, że widać wszystkie detale i detaliki :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię parki miniatur. W oryginale ten zamek nie ma sobie równych w Polsce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.