Wystawa aptekarstwo na zamku w Oświęcimiu.

Oświęcimski zamek, króluje nad tym przepięknym małym miasteczkiem. Przekraczając progi tego małego zamku, znaleźliśmy się można powiedzieć w innym świecie. Świecie przed wojennego życia mieszkańców. Znalazła tu swoje miejsce również wystawa poświęcona oświęcimskiemu aptekarstwu.





Nas zaciekawiły te wszystkie flakoniki do przechowywania, przeróżnej maści medykamentów, które w ówczesnych aptekach się wyrabiało. 





W jednej z gablot zauważyliśmy wagę, na której niegdyś odmierzano ilości potrzebne do wyrobu przeróżnego rodzaju maści, tuż obok była ówczesna strzykawka, którą aplikowano choremu leki. Po lewej stronie wagi, było coś w rodzaju małej tarki. 




Jednak na tej wystawie najwięcej było wszelkiego rodzaju butelek, od takich całkiem malutkich, aż po te całkiem spore. 

Komentarze

  1. Zawsze z ciekawością oglądam dawne apteczne składy. Ten też mi się podoba.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to wygląda.
    Dziękuję Ci za wspólne zwiedzanie.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Moniko.
    Lubię dawne apteki. Pamiętam jeszcze te powojenne, meble aptekarskie i flakony. Wtedy jeszcze wiele leków robiono na miejscu i wiele tabletek porcjowano w torebki.
    Lubię takie klimaty.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam na zamku w Oświęcimiu, ale takiej wystawy nie widziałam.
    Widziałam natomiast z zamkowych okien wijącą się Sołę.
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam w Oświęcimiu. Jednak bardzo lubię odwiedzać wszelkie muzea. mam nadzieję, że kiedyś i tam dotrę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aptekarska dokładność :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.