Zamek w Sandomierzu.

Sandomierz, często nazywany jest małym Rzymem, bo jak Rzym położony jest na kilku wzgórzach. Naszą uwagę przykuło wzgórze zamkowe, ze stojącym na nim Sandomierskim Zamkiem.



Pierwszy z zamków, które stały na tym wzgórzu pochodzi z czasów króla Kazimierza Wielkiego. Kilkakrotnie zamek był przebudowywany, a ostatnia przebudowa miała miejsce za panowania Zygmunta I  Starego.






To dziś oglądamy jest 1/ 3 tego co kiedyś istniało.



Do naszych czasów dotrwała " Kurza Stopa " będąca pozostałością po zamku Zygmunta Starego, na jednej ze ścian możemy zobaczyć herb królewski Zygmunta Starego.



Zamek w XIX wieku służył jako więzienie.



Dziś w zamku jest muzeum. Mieści się ono w ocalałym skrzydle. Tyle zostało z zamku Zygmunta Starego. 

Komentarze

  1. Podziwiałam go i ja. Jest pięknie położony i dobrze, że istniej chociaż w takim stanie, jak obecnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też zachwycił zamek i jego stałe wystawy. Jedną z nich były wspaniałe obrazy z kolekcji Czartoryskich.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały Sandomierz zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocze miasto, z którym mam osobiste miłe wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.
    Nie byłem w Sandomierzu. Znam go tylko z Ojca Mateusza, a to nie to samo co Twoja wędrówka.
    Jest fajna.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.