Bitwa pod Racławicami... Styka oraz Kossak...

Tak wielkiego obrazu batalistycznego nie namalował jeszcze nikt. Nad Panoramą Racławicką procowali nie tylko Styka czy Kossak, ale również ich uczniowie...








Przypatrując się temu ogromnemu obrazowi, zobaczymy jak bardzo jest realistyczny. 





Te okopy zostały namalowane tak by wydawało się,że są prawdziwe. A te przewrócone wozy coś bardzo realistycznego. Tylko Styka lub Kossak potrafili tak realistycznie to namalować, żeby wydawało się, że jest prawdziwe...






Tuż przy końcu jest Krzyż przed którym modlą się wiejskie kobiety, a za krzyżem wojskowy okop. To Kosynierzy bronią się przed Moskalem.







Choć  o Panoramie Racławickiej już pisałam, to ten obraz wart był kolejnego postu...

Komentarze

  1. Przynajmniej raz mogę napisać. Byłam i podziwiałam.
    Widziałam (Panoramę Borodińską) Muzeum panoramy bitwy pod Borodino w Moskwie i muszę przyznać, że jest piękna jednak nasza, to nasza. Byłam w Ostrowie na podziwianiu lawendy i bardzo żałuję, że nie odwiedziłam niedalekich Racławic. Niestety, zabrakło mi czasu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo miło wspominam wizytę w rotundzie, a Panorama Racławicka również mnie zachwyciła:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Panorama chyba na wszystkich robi wrażenie. Byliśmy tam z naszymi dziećmi, które wówczas były w wieku szkolnym i też im się podobało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Moniko.
    Faktycznie Panorama Racławicka robi duże wrażenie.
    Oglądałem ją dwukrotnie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  5. Panorama Racławicka to jest naprawdę niesamowite dzieło! Można robić mu zdjęcia, które wyglądają jakby robione na żywo, gdzieś na polu bitwy... Zachwycające! Pozdrawiam, będę zaglądać tu do Ciebie częściej! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.