Belweder - biały unikat.

Za tym białym unikatem rozciąga się największy park, jaki mieliśmy okazję zobaczyć. Ja jednak chcę opowiedzieć o Belwederze, nazwanym przeze mnie białym unikatem. Belweder w okresie międzywojennym był siedzibą Józefa Piłsudskiego. Tutaj również mieszkał Mościcki.





Belweder to przepiękny pałac, nic dziwnego, że został nazwany białym unikatem. W miejscu w którym stoi wcześniej stała willa królowej Bony. Tak, Tak, tej samej Bony - żony króla Zygmunta Starego, a matki Zygmunta Augusta. Obecna budowla pochodzi z czasów panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego, po jego śmierci w Belwederze mieszkał jego bratanek książę Józef Poniatowski. Jednak z powodu długów sprzedał tą przepiękną rezydencję.






Potem rezydencja przechodziła z rąk do rąk, by ostatecznie trafić w ręce rosyjskiego namiestnika, który urzędował tutaj przez cały okres rozbiorów, aż do końca I wojny światowej.






Cieszę się, że mogłam zobaczyć tą piękną budowlę, choćby tylko z zewnątrz, bo przecież nadal jest rezydencją prezydencką.

Komentarze

  1. Piękny, klasycystyczny pałac w Parku Łazienkowskim.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę kiedyś musiała go zobaczyć. Nigdy nie byłam w tamtym miejscu chociaż widziałam stolice dwa razy. Bardzo piękny pałac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja zona miała okazję obejrzenia wnętrz Belwederu, ja niestety tylko mury.Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Moniko.
    Belweder oglądałem z zewnątrz. W środku nie byłem, a szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  5. Belweder prezentuje się tak majestatycznie, piękny budynek. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. What a magnificent building! Love the photos.

    Happy Wednesday!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.