Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie.

Muzeum to opowiada historię Powstania, które dla niemieckiego okupanta, było całkowitym zaskoczeniem, że ludność warszawska potrafi się bronić. Zaskoczenie ustąpiło, a przyszła chęć całkowitego zniszczenia. Zrównania miasta z ziemią. 




Czy samo powstanie było potrzebne nie nam współczesnym to oceniać. Jednak muzeum zrobiło na nas ogromne wrażenie.





Tuż przy wejściu do tego monumentalnego muzeum jest tablica przypominająca, kiedy powstanie się zaczęło.






Przechodząc dalej mijaliśmy salę, w której na niewielkim stoliku stał staromodny telefon, z którego można było porozmawiać z osobą, będącą uczestnikiem powstania warszawskiego.






Powstanie trwało 63 dni.








Czy Anglicy czy inny naród był skory do pomocy walczącej Warszawie , o tuż nie. Nie mogliśmy liczyć na żadną pomoc. A my pomagaliśmy im bezinteresownie.







W muzeum mogliśmy zobaczyć nie tylko odezwy, ale również ówczesny mundur czy replikę bombowca.






To muzeum pokazuje jaką bronią walczyli powstańcy, a właściwie pokazuje to jak mało jej mieli.




Pokazałam tylko ułamek tego co tam się znajduje. A znajduje się tam wiele wspaniałych rzeczy. 

Komentarze

  1. Byłem w tym muzeum i nie mogłem wyjść. Dziś już nie wiem czy to zasługa eksponatów i zastosowania multimediów czy fantastycznego przewodnika. Jest to muzeum, które wywarło niesamowite wrażenie i pewnie po jakimś czasie wrócę. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Nie byłem w tym muzeum, bo jak się uczyłem w Warszawie, to go nie było.
    Pewnie część eksponatów była kiedyś w Muzeum Wojska Polskiego.
    Nie wiem kiedy do Warszawy zawitam.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też byłam w tym muzeum i długi czas nie mogłam przyjść do siebie, tak mocno przeżywałam przeszłość i targały mną emocje. Podobna historię przeżywałam w Muzeum Schindlera w Krakowie (właściwie to w : Fabryka Emalia Oskara Schindlera)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mną też targały emocje, gdy chodziłam po tym muzeum.
      Może też dlatego, tak długo zabierałam się za napisanie postu o tym muzeum.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń
  4. Nie byłam, ale dzieki Tobie, wiem, ze warto tam pójść.
    Z drugiej strony poprzez zdjęcia, czuje się jakbym tam była :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.