Kościół p.w. W. N. M.P w Bielawie.

Bielawa maleńkie miasteczko na Dolnym Śląsku, to tutaj znajdziemy prawdziwą perełkę, a jest nią ten właśnie kościół. Świątynia, którą dziś możemy podziwiać stoi na miejscu kilku wcześniejszych. Był nawet w rękach ewangelików. Obecny kościół zaprojektował pochodzący z Wrocławia, a mieszkający w Bielawie Alexis Langer. 






Gdy po raz pierwszy go zobaczyłam pomyślałam widzę krakowski kościół mariacki, taki jest do niego podobny tylko brakuje mu drugiej wieży. 






Świątynia została zbudowana w stylu neogotyckim, jakże modnym w XIX wieku, o neogotyku przypominają strzelista wieża oraz sklepienie. 




Kościół urzekł mnie prostotą czy wręcz ascetyzmem. Taki sam ascetyzm był w gotyku. 

Komentarze

  1. Uwielbiam gotyk i tym samym neogotyk. Na Dolnym Śląsku spotkałam kilka podobnych świątyń.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wnętrze kościoła zachwyca, lubię takie klimaty. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Byłem onegdaj w Bielawie i zwiedzałem ten kościół.
    Uwielbiam style - romański, gotyk i neogotyk, gdyż urzekają mnie surowością i prostotą.
    Można się w nich wyciszyć i naładować pozytywną energią.
    Barok mnie przytłacza.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma swój niepowtarzalny klimat. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie piękny jest ten kościół.
    Dziękuję że go pokazałaś i o nim napisałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kościół, gdy zobaczyłam zdjęcie wnętrza miałam wrażenie, że oglądam bazylikę św Antoniego w Rybniku, tak bardzo jest podobny.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kościół piękny zewnątrz i wewnątrz. Lubię takie zwiedzać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie prezentuje się ten kościołek :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. A beautiful old church. Lovely pics!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.