Skansen w Starej Lubovni - wnętrza chat.

 Znowu sięgam do przepastnego archiwum i przeglądam zdjęcia związane ze skansenem w Starej Lubownii.  Przypominam sobie wycieczkę do malowniczo położonego skansenu, skansenu leżącego u stóp zamku. 





Z dużą ciekawością oglądaliśmy wnętrza tych chat. 







Były to chaty przeważnie jedno izbowe, ale z dużą sienią. Chaty skromnie urządzone, tamtejsi ludzie, to byli przeważnie biedni chłopi, gdzie izba pełniła także rolę warsztatu.





Te chaty są unikatowe, można powiedzieć takie małe drewniane perełki. Uwielbiamy skanseny, bo tylko tu możemy zobaczyć jak żyło się wówczas ludziom.

Komentarze

  1. Znam skansen w Starej Lubovni. Odwiedziłam go dwukrotnie.
    Zdjęcia z mojego drugiego pobytu na zamku i w skansenie leża sobie w archiwum.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem przyjemność zwiedzania tego skansenu. Jest przepięknie położony u stóp zamczyska a i eksponaty są ciekawe Podobnie jak Ty uważam, że wart jest obejrzenia. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele przedmiotów z takich chat jest mi znane z autopsji. Z czasów mego dzieciństwa kiedy jeździłam do Babci, jednej czy drugiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię zwiedzać skanseny, więc pewnie by mi się podobało.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.