Pałac Buchholtza w Supraślu.

 


Będąc w Supraślu, warto choć na chwilę zatrzymać się przy pałacu Buchholtzów.  Rezydencja powstała na przełomie XIX i XX wieku. Tak naprawdę nie wiadomo, kto był autorem projektu tej budowli. 






Ta budowla przyciąga wzrok. Buchholtzowie byli bardzo bogatymi ludźmi.  Mogli sobie pozwolić na taki pałac. 







Buchholtzowie byli rodem fabrykanckim. Ów pałacyk stał niedaleko fabryki, jednak nie spełniał swoich funkcji i postanowiono go rozbudować. 








Pałac ma kształt litery L. Został zbudowany w  stylu neorenesansowym dodano mu też secesyjne zdobienia. Co uczyniło bardziej eklektycznym. A biała fasada czyni go bardziej widocznym. 






 

Zawsze byłam ciekawa jak mieszkało się w takim luksusie. Jakie było wyposażanie pałacowych wnętrz. 





Buchholtzowie przyjmowali  licznych gości. Urządzali rauty bale. Dziś w tej budowli mieści się Liceum Plastyczne. 

Komentarze

  1. Widziałam ten pałac i także mnie zachwycił. Tego dnia było upalnie i w tamtejszym parku przysiadłam na jednej z ławeczek na chwilowy odpoczynek.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Słyszałem o tym palacu, ale nie miałem okazji go zwiedzić.
    Fajne są te zdjęcie i choć wirtualnie pokazują mi to co lubię
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny pałac i bardzo fajnie go zagospodarowano, zachowało się wiele elementów wyposażenia. W niektórych zabytkowych budynkach, gdzie mieszczą się szkoły utracono pierwotny charakter wnętrz a tu wszystko harmonijnie współgra. Pewnie pewne pomieszczenia należało przystosować do celów edukacyjnych ale to co widziałem zachwyciło. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam kiedyś w Supraślu i zwiedzałam przepiękną cerkiew i Muzeum Ikon. Zauważyłam też piękny Pałac Buchholtza, ale nie udało mi się go obejrzeć wewnątrz.
    Dziękuję że o nim napisałaś...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.