Supraskie ikony

 Podróżując po Podlasiu zawitaliśmy do przepięknego miasteczka Supraśl. To tu znajduje się jedno z najpiękniejszych muzeów. Zgromadziło ono mnóstwo cerkiewnych ikon. 




 

W tych ikonach jest coś magicznego, a jednocześnie bardzo ulotnego. Te ikony, które możemy zobaczyć w tym malutkim muzeum, są czymś w rodzaju reliktu po podlaskich świątyniach. 







Zobaczymy tu też ikony " podróżne ", ikony " Chrystusa", czy ikony " Matki Bożej ".





Byliśmy urzeczeni tymi ikonami, to są malowane cuda sakralne. 





Porównywałam to muzeum z muzeum ikon z Sanoka. To o wiele ciekawsze niż tamto, choć tamto miało dużo więcej cerkiewnych zbiorów. To to muzeum miało swój urokliwy klimat. 

Komentarze

  1. Muzeum w Supraślu ma nie tylko zbiory, ale pomysł jak je eksponować. Przytłumione światło i muzyka przeniosły w cerkiewny świat. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapewne należałoby je obejrzeć osobiście, zdjęcia nie do końca oddają ten urok, tajemniczość. Miałam możliwość obejrzenia tylko ikon w Sanoku, zrobiły na mnie duże wrażenie. Te w Supraślu jak mogę zauważyć są bardzo ciekawie wyeksponowane. Dziękuję, że mogłam zobaczyć je. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zastanawiałam się nad postem z Supraśla, a konkretnie chciałam pisać o cerkwi Zwiastowania Najświętszej Dziewicy. Jednak po spacerze w parku pszczyńskim zdecydowałam się na relację stamtąd.
    Ikona to jeden z przejawów sztuki sakralnej, czyli związanej z tematyką religijną. Są moją ogromną miłością, mam ich kilka w swoim domu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ikony, mają niezwykły urok. Może kiedyś zawitam do Supraśla.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.