Cerkiew w Supraślu.

 Nie chodzi wcale o główny Monastyr, tylko o maleńką cerkiew również ukrytą za murami klasztornymi. 


Cerkiew ta stoi trochę z boku, przez co jest praktycznie niewidoczna z ulicy. 




Jej odnowione wnętrze zapiera dech w piersiach.






Bajeczne kolory zachwycają. Na miejscu murowanej stała niegdyś drewniana cerkiew. 











My przyglądaliśmy się przepięknemu Ikonostasowi. Zachwycał tym, że został tak pieczołowicie odnowiony. Pietyzm tego wykonania daje do myślenia. 







Nie otynkowana cegła dodaje surowości temu sakralnemu budynkowi, a przez to przykuwa do niego wzrok. Jakby prosiła wstąp w moje progi. Co też uczyniliśmy przy okazji zachwycając się jej wnętrzem. Warto było przyjechać do Supraśla. A ze swej strony zapraszam na piękne Podlasie. 

Komentarze

  1. Byłam w Supraślu. Tam wszystko mnie zachwyciło: malownicze miasteczko, cudowny świat ikon w tamtejszym muzeum i oczywiście kościoły i cerkwie. Jedno z moich marzeń, to powrót na Podlasie. To inny, niezapomniany świat.
    Przesyłam serdeczności:)
    Och widzę, że masz zainstalowany: Related Posts. Też go kiedyś miałam. Niestety, teraz nie potrafię go zainstalować. Być może przez różne zmiany na Bloggerze.
    Jeszcze raz: Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, że Podlasie jest dla mnie taką białą kartą. Nie miałam okazji w tych stronach być. To też z zaciekawieniem obejrzałam i poczytałam Twój wpis. Piękne wnętrze. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam kiedyś w Supraślu i zwiedzałam tę cerkiew.
    Jest naprawdę przepiękna.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żałuję, że nie odwiedziłam cerkwi. Niestety będąc na kilkugodzinnej wycieczce połączonej z odwiedzinami u zaprzyjaźnionej blogerki nie udało się tam wejść. Mogłam więc nacieszyć oczy u Ciebie.,

    OdpowiedzUsuń
  5. W monasterze byliśmy a w tej małej cerkwi niestety nie. Zwiedzała ją jakaś grupa a potem nie było już okazji. Z ochotą obejrzałem u Ciebie co nas ominęło. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    Widziałem wiele cerkwi i cerkiewek. Przeważnie drewnianych.
    Murowane są na naszym terenia, kiedyś były kościołami protestanckimi, ale je przekonsekrowano na prawosławne.
    W Supraślu nie byłem, ale wspaniała jest ta cerkiew. Ikonostas, Carskie Wrota i malowani święci na ścianach.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.