Cmentarz Muzułmański w Kruszynianach.

 


Cmentarz ten jest położony wśród drzew. Szumiące drzewa niosą ciszę i spokój.






Cmentarz ten jest jednym z najstarszych, ale także jednym z trzech czynnych cmentarzy mułzumańskich w Polsce.





Te nagrobki przypominają trochę kamienienie rzucone w ziemię, jednak wszystkie są skierowane w jedną stronę. W stronę Mekki. 










To  ciekawy cmentarz jakże inny od naszych katolickich. Tutaj jak ktoś chce może przyjść i w myślach porozmawiać ze zmarłym. Widać tutaj dbałość o swoich zmarłych, na tych współczesnych nagrobkach świeże kwiaty, jakich mały znicz. Tylko te starsze wyglądają na troszkę zaniedbane. Przyznam szczerze cmentarz jest niewielki, ale bardzo klimatyczny. 

Komentarze

  1. Jakże inny od tego w Bohonikach chociaż obydwa są muzułmańskie. Na tym akurat nie byliśmy, ale od czego są blogi? pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Byłem kiedyś w Kruszynianach, tak orzy okazji. Ale na cmentarzu nie byłem.
    jednak to co zobaczyłem, zrobiło na mnie duże wrażenie.
    Pozdrawiam i zapraszm.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Interesujące, robi duże wrażenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Też byłam w Kruszynianach i widziałam muzułmański cmentarz.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.