Begonie... letnie kwiaty...

Begonie są pięknymi kwiatami...Kwiaty te występują na prawie wszystkich kontynentach...Jest ok.1500 gatunków...  Wśród nich możemy spotkać także rośliny zielne...






W Polsce Begonia jest hodowana jako roślina ozdobna...Rozróżniamy begonię królewską, bulwiastą, zwisające czy stale kwitnące...część begonii to mieszańce...



Mam w swoim małym ogrodzie kilka ich krzaczków...ich różowe pełne kwiaty cieszą moje oczy...


To łatwe rośliny w uprawie...W Polsce widnieje pod nazwą " Ukośnica "...Nazwa wzięła się stąd, że liść jest ukośnie ścięty...A sama nazwa Begonia pochodzi od nazwiska francuskiego botanika M. Begona...

Komentarze

  1. Piękne są Twoje kwiaty!!!!Bardzo lubię begonie. Niestety nie mam do nich szczęścia.
    Chyba nie umiem ich sadzić.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię begonie, to piękne kwiaty.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co roku kupujemy na działkę do donic jakieś begonie, bo to naprawdę piękne kwiaty. W tym roku mamy bardzo skromniutkie, bo zmarzły podczas przymrozków. Twoje są prześliczne.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam begonie za ich cudowne pełne kwiaty i soczyste kolory.
    W tym roku ich nie mam bo trochę eksperymentuję z nowymi gatunkami !
    Pokazałaś fantastyczne zdjęcia i przypomniałaś mi piękno tych kwiatów ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Begonie są piękne. Przez wiele lat miałam je w skrzynkach balkonowych, wytrzymywały do późnej jesieni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny mają kolor! Aż się człowiekowi wesoło robi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w ogródku - dla żony - ja osobiście wolę te z maleńkimi kwiatuszkami - macierzankę, oregano...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.