Wyznania Katarzyny Medycejskiej...C.W.Gortner...

Przeczytałam całkiem niedawno książkę pt." Wyznania Katarzyny Medycejskiej " napisaną przez C.W.Gortner...Książka opowiada o życiu Katarzyny Medycejskiej... ale również o jej niespełnionej miłości do pewnego wpływowego francuskiego szlachcica...To książka o intrygach w XVII wiecznej Francji...Katarzyna gdy przybywa do Francji ma zaledwie 14 lat...ponieważ ma poślubić przyszłego króla Francji...Henryka
''...W dniu 13 maja 1563 roku obchodziłam swoje czterdzieste czwarte urodziny. Poświęciłam na to tylko odrobinę czasu, ciężko zapracowana od śmierci Gwizjusza....Wojna się kończyła.Ze śmiercią Antoniego Bourbona i Franciszka Gwizjusza triumwirat przestał istnieć. Odzyskałam regencję i przywróciłam tolerancję..."





Katarzyna Medycejska była nazywana trucicielką...czy to była prawda tego nigdy się nie dowiemy...

Komentarze

  1. Podobno zmaskulizowany świat, a kobiety jakoś świetnie radziły sobie ze zdobyciem i utrzymaniem władzy. A na szczyt sławy wchodziły nie dzięki zgrabnemu tyłkowi, lecz niebagatelnym zaletom umysłu

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię czytać książki biograficzne, teraz zaczęłam "Diana. Moja historia" A.Morton.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.