Pałac Sanguszków w Lubartowie...

Tegoroczny urlop spędziliśmy na Lubelszczyźnie...Odwiedzając okoliczne miasteczka jednym z nich był Lubartów...To tutaj znajduje się pałac o którym chcę napisać...zbudowali go Sanguszkowie...








Pierwotny pałac zbudował Piotr Firlej...w XVI w...Ten obecny pochodzi z XVIII wg.powstał  planów Tylmana z Gameren... ma bardzo ciekawą historię...To już trzeci pałac stojący w tym miejscu...



Dziś w pałacu ma swoją siedzibę powiat...To ciekawy budynek...Nad oknami malownicze kapitele...



Tuż przy budynku znajduje się tablica informacyjna z historią pałacu...a była ona bardzo burzliwa...W XIX w w wyniku pożaru spłonęły doszczętnie wnętrza pałacowe oraz dach...




Pałac stoi w otoczeniu drzew... Gdy przybyliśmy do Lubartowa mocno się chmurzyło...gdy wyjeżdżaliśmy z tego malowniczego miasteczka jak na zawołanie zaczął padać deszcz...

Komentarze

  1. ...niezbyt stary, ale świetnie utrzymany!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. beautiful details in that building!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zadbany i okazały.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam w Lubartowie.
    Pałac prezentuje się świetnie!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie byłam tam, ale pałace uwielbiam:) Ten również mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam nie chwaląc się na świat przyszedłem w Pałacu Sanguszków - tyle że tym tarnowskim.

    Obecnie mam go o kilkanaście minut spaceru.

    Sanguszkowie mimo że magnateria ruska, to całkiem nieźle się spolszczyli a i Piotr Firlej to mój krajan jak by nie patrzeć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.