Orawski zamek...

Całkiem niedawno wybraliśmy się na Orawę, celem naszej wycieczki był zamek orawski. Mieliśmy pogodę, a i humor dopisywał. Już z daleka zauważyliśmy górujący nad rzeką kamienny zamek. To był on cel naszej wyprawy.





Zatrzymujemy się na pobliskim parkingu, stąd już niedaleko do zamku. Przed jego bramę prowadzi brukowana uliczka.




Orawski zamek powstawał etapami najstarsza jego część to cytadela mieszcząca się na szczycie skały. Poniżej to zamki kolejnych właścicieli. Rodów Korwin i Turzo. Orawski zamek jest jednym z najpiękniejszych, jakie znajdują się na Słowacji,






O zamkowych wnętrzach napiszę w innym poście. Dziś chciałabym tylko napomknąć o tym pięknym zamku.


Dziś tylko pokażę wnętrza z dolnego zamku. To była pierwsza sala do której weszliśmy z przewodnikiem. Na ścianach wisiały szable oraz hełmy.



W szklanych gablotach stały kompletne zbroje. Po drugiej stronie zaś niewiasta ubrana na ówczesną modłę. Manekin przypominał ducha.




Słowacja to piękny kraj z licznymi zamkami, jest ich tu ok. 200. Warto do tego kraju przyjechać. 

Komentarze

  1. Chyba jeden z najpiękniejszych zamków. Jakiś czas temu miałam okazję zwiedzić go bardzo dokładnie i pamiętam, że zrobił na mnie piorunujące wrażenie. Rok później, kiedy wracałam z Węgier przejeżdżaliśmy już nocą niedaleko zamku...oświetlony, na wzgórzu wyglądał po prostu magicznie. Bajka!!!
    Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejeżdżałam obok zamku w maju po drodze do Grecji. Niestety przegapiliśmy zjazd do zamku i nie zobaczyliśmy go z bliska, a szkoda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno warto obejrzeć ten zamek, jak zresztą wszystkie zamki na całym świecie. Dobrze, że zachował się do tej pory i nie uległ zniszczeniu.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. To potężne zamczysko i bardzo ciekawe.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.
    Faktycznie wspaniały ten zamek. Sam bym chciał tam pojechać i zobaczyć. Bo zamki, to moje klimaty.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  6. Potężne zamczysko. Wg mnie jeden z najpiękniejszych i świetnie zachowanych.
    No cóż, ten kraj też nie wie co to wojna.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  7. SUPER WIDOKI SERDECZNIE POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowacja to piękny kraj z licznymi zamkami serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  8. Kiedyś często odwiedzałam ten zamek, ale już dawno tam nie byłam, podobał mi się widok z górnej części zamku na okolicę.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.