Krasiczyn-zamek Sapiehów.

Krasiczyn przepięknie położona wieś to tu znajduje się unikatowy pałac należący niegdyś do Sapiehów.





Wieś swoją nazwę wzięła od nazwiska Krasicki. To oni postawili tu swój pierwszy zamek, a właściwie budowlę obronną. Pałac jest ciekawą budowlą jako jeden z nielicznych ma cztery baszty o nazwach: Królewska, Boska, Szlachecka i Papieska. W baszcie Boskiej mieści się kaplica a pod nią krypta z prochami ostatnich właścicieli Krasiczyna.



Ściany zewnętrzne zamku zwieńczone są sgraffitami. Właśnie te sgraffita urzekły nas najbardziej. W zamku niegdyś zamieszkiwali królowie np: Zygmunt III Waza. Po śmierci ostatniego z Krasickich zamek zmieniał właścicieli jak rękawiczki. Byli nimi m.in: Tarłowie, Potoccy czy Pnińscy,ale to ostatni z nich Sapiehowie przyczynili się do tego jak wygląda dziś. Niestety nie zostało nic z wyposażenia zamkowego wszystko zostało zniszczone przez żołnierzy Armii Czerwonej.





Do zamku wiódł zwodzony most. Teraz zamiast niego przechodzimy kamienną kładką. To była wyśmienita pogoda na zwiedzanie zamku. Świeciło słońce, a właściwie prażyło.










Komentarze

  1. Znam i ja ten zamek, ale trochę temu tam byłam. Jest wspaniały i pięknie ozdobiony . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie zachowany zamek. Mam go w planach, tylko jakoś mi nie po drodze do niego. Ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny zamek, a sgraffita wspaniałe i pięknie ozdabiają budowlę. Niestety, po wojnie meble, obrazy, rzeźby zostały rozkradzione w wielu pałacach i zamkach.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. What a beautiful place! I love the clean white appearance. It's a shame this is all that is left, but it will do. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O proszę, jakiś czas temu czytałam historyczne zapiski na temat starych rodów i też była mowa o Sapiehach...lubię taką tematykę, jest dla mnie jak dla wielu telenowele :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny zamek. Byłam, widziałam. Musze wreszcie go pokazać na blogu.
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.