Wystawa obrazów na lubelskim zamku.

Spacerując po zamkowych komnatach przeglądaliśmy się różnym obrazom.
W jednej z sal wisiały obrazy polskich malarzy.
Zauważyliśmy obraz Jacka Malczewskiego. 





Na ścianach zamkowych komnat wisiały nie tylko obrazy Malczewskiego, ale również Fałata, Wyczółkowskiego, Boznańskiej, a nawet Wyspiańskiego. Nas jednak przyciągał obraz Jana Matejki " Unia Lubelska ".







Zachwycaliśmy się kunsztem malarskim twórców tych obrazów, ale także przepięknymi ramami tychże obrazów. Największy z nich stał na samym środku.



Warto było tam pojechać. Wielu z tych autorów nie znałam.

Komentarze

  1. Lubię Malczewskiego i Fałata i dla tych malarzy powinnam poznać to muzeum.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie odwiedziłam tego muzeum obrazy są piekne serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostojna wystawa, lubię czasem wyjść w kulturowe miejsce.
    Ładna strona tak poza tym, bardzo dopracowana, jeszcze tu wpadnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham obrazy, nawet kiedyś na blogspocie umieściłam zdjęcia tych, które wiszą na ścianach mojego mieszkania. W pewnym czasie na wolnej ścianie przedpokoju też miałam tak gęsto powieszone obrazy, ale po remoncie przedpokoju zostawiłam tylko jeden.
    Widziałam dwa oryginalne obrazy Jana Matejki, jeden w Muzeum Narodowym, drugi w Watykanie.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię sztukę. A w miejscu, w którym byłaś naprawdę były dzieła wybitne. Ładnie je pokazałaś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie muzealne wycieczki, a malarstwo zawsze mnie fascynowało.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.