Detale z nyskiej bazyliki.

Przyglądaliśmy się tej gotyckiej budowli z dużą ciekawością. Zwróciliśmy uwagę na unikatowe gotyckie detale architektoniczne. Te przepięknie rzeźbione portale nas zachwyciły. 




Te detale są przepiękne. A ich rzeźbienia nas urzekały. Pogoda sprzyjała tej wycieczce. Świeciło słońce, a na niebie nie było ani jednej chmurki.





Przez rozetę wpadało do wnętrza bardzo dużo światła. Co czyniło go bardzo jasnym. Na zewnątrz świątynia była bardzo skromna. Nic nie wskazywało, że ma takie piękne wnętrze.




Na szczycie portalu została umieszczona figura Matki Boskiej, a także Świętego Józefa.


Warto było przyjechać do Nysy, by zobaczyć to gotyckie cacko. 

Komentarze

  1. Trzeb wiedzieć (pomimo głupot wciskanych nam w szkołach) że Średniowiecze świetnie znało zasady perspektywy! Dlatego te portale i rzeźby są tak urzekająco proporjonalne i piękne, gdybyśmy patzyli na nie z innej niż "uliczna" wysokości wydały by się szkaradne z wielkimi głowami i krótkimi nogami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bazylika Mniejsza w Nysie jest jedną z największych świątyń gotyckich w skali kraju.
    Stałam przed bazylika i podziwiałam gotyckie portale i rzeźby. Bardzo piękne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doceniłem tę budowle dopiero po czasie. Kiedyś bywałem w Nysie kilka razy w roku i nie zauważałem jej piękna. Czasem warto wrócić w rodzinne strony, by na nowo zobaczyć to, co znane.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.