Katedra Św. Marii Magdaleny we Wrocławiu...

To jedyna świątynia we Wrocławiu należąca do kościoła Polskokatolickiego. Niegdyś była jedną z dwóch far miejskich.



Obecny kościół jest bazylikową świątynią nie posiadającą transeptu z sześcioprzęsłową nawą i prosto zamkniętym prezbiterium bez obejścia. Na samej górze tam gdzie kończyły się wieże zamontowano coś w rodzaju " Mostka Czarownic "czemu miał on służyć do dziś nie wiadomo.




To właśnie te przypory przykuły nasz wzrok. Wystają ponad kaplice boczne, jakby je łącząc od zewnątrz z nawą główną.




Ilustracja

Przykuwa również nie typowa bo w dwóch kolorach dachówka. Tym wieżom brakuje hełmów. 

Komentarze

  1. Wow!
    Zmieniłaś szafę swojego bloga. Podoba mi się.
    Bardzo ciekawa architektura tej bazyliki.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Moniko.
    Byłem i zwiedzałem.
    Truno mi sie oswoić z nową szatą bloga.
    No cóż, siła wyższa.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale byłam zmuszona zmienić szatę bloga.
      A kościół jest przepiękny.
      Pozdrawiam:)*

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.