Kazimierz- dzielnica żydowska Krakowa.




To na Kazimierzu osiedlali się Żydzi. Mieli tutaj wspaniałe warunki. Dziś ta dzielnica tętni życiem chociaż żydowska ludność już tu nie mieszka. 






To tutaj odbywa się znany w całej Polsce, a może i w Europie festiwal kultury Żydowskiej " Na Szerokiej". 





Ta dzielnica przyciąga wielu turystów. Rozpostarte parasole kuszą by przysiąść przy kawiarnianym stoliku.








Jedną z najpiękniejszych synagog Krakowa jest ta zwana Starą... To jedna z najstarszych synagog, która przetrwała do naszych czasów. 






Nie tylko Praga ma swoją dzielnicę Żydowską mają również Kraków. Nie trzeba jechać do Czech, by ją odwiedzić. 

Komentarze

  1. Witaj Moniko.
    Bywałem na Kazimierzu. Ma swoją magię i urok.
    Szkoda, że Żydów już nie ma, ale coś z ich kultury pozostało.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest niepowtarzalne miejsce. Jest tam jakaś magia. Byłam tam i jestem pod wielkim wrażeniem jak tętni życiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od czasu do czasu zapuszczam się na Kazimierz. To jest wyjątkowo magiczne miejsce Krakowa.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie raz już tam byłam i zawsze sprawia na mnie bardzo miłe wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.