Poznańskie fontanny...


Poznań był ostatnim miastem na Szlaku Piastowskim . Zachwyciły nas znajdujące się na rogach starego rynku fontanny. Po raz pierwszy widziałam cztery fontanny, przyglądałam się im z dużą ciekawością.





Już wchodząc na rynek widzimy pierwszą z fontann. Przedstawia ona Boga Mórz " Posejdona " z trójzębem.





Po raz pierwszy spotkałam się z czterema fontannami, stojącymi w czterech rogach rynku.Najbardziej przykuwała wzrok fontanna Neptuna.





fontanny stojące na poznańskim rynku mają swoje nazwy np. Prozepiny, Neptuna czy Apolla. Fontanny te najprawdopodobniej powstały w II poł. XIX wieku.




Każdy wrzucał drobniaka do fontanny, by móc powrócić tu kiedyś znów. 

Komentarze

  1. Prześliczne kamieniczki, fontanny też tylko przy nich zbyt dużo ludzi.
    Odnoszę wrażenie, że chcą być fotografowani a ja osobiście bardzo tego nie lubię.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bywałem często na rynku i lubię te fontanny.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo poważna oferta kredytowa

    E-mail: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33 7 56 94 93 46

    cześć
    Jestem Simon, udzielam pożyczek każdej osobie, firmie i stowarzyszeniom bez wyróżnienia rasy i kontynentu, które pragną według następujących kryteriów:
    Wybór kwoty: od 5 000 do 20 000 000 EUR.
    Wybór okresu spłaty: od 1 do 20 lat. Zwrot jest 3 rodzajów: miesięczny, roczny lub pojedynczy.
    Roczna stopa oprocentowania: 3% kwoty pożyczki.

    E-mail: simondurochefort@gmail.com
    Whatsapp: +33 7 56 94 93 46

    Serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.