Trumienne portrety...

Zwiedzając Muzeum Diecezjalne w Gnieźnie natknęłam się na ciekawą wystawę przedstawiającą portrety trumienne. Przyznam szczerze zaciekawiło mnie to. Wtedy inaczej odbywały się pogrzeby, często trwały wiele dni. 






Na takie portrety mogli sobie pozwolić jedynie ludzie bardzo bogaci. Biedacy mieli naprędce sklecone trumny.Tutaj obok portretów były także herby.




Jest to coś w rodzaju pamiątki.






Nie każdego ciekawią takie muzea ja jednak je uwielbiam. A ta wystawa naprawdę mnie zaciekawiła. 

Komentarze

  1. Ten pan na pierwszym portrecie miał coś nie tak z oczami... Albo namalowano go po śmierci. (?) O_o'

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Moniko.
    W każdym niemal muzeum są takie portrety.
    Taka była wtedy moda.
    Widziałem je.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w takim muzeum, ale w Międzyrzeczu. Jednak, w przeciwieństwie do Ciebie, te portrety zrobiły na mnie przykre wrażenie.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.