Dawni łódzcy potentaci włokienniczy

Na skwerku przy najdłuższej łódzkiej ulicy jaką jest ulica Piotrkowska. Stoi sobie pomnik, a właściwie postument z trzema największymi potentatami włókienniczymi tamtych czasów. 




Właściwie siedzą sobie przy stoliku z kawką w dłoni i rozmawiają o sprawach sobie dobrze znanych. Na stoliku leży także ówczesna łódzka gazeta. 




A może ci łódzcy potentaci podpisują jakieś ważne dokumenty, jeden z nich podpisuje jakiś list intencyjny. 



Jednym z tych łódzkich potentatów jest Izaak Poznański to siedzi obok Karola Greyera. 




To oni " trzęśli " ówczesnym rynkiem włókienniczym. Do nich należały największe zakłady włókiennicze, jakie wtedy istniały. Ten posąg pokazuje ich wielkość. Jak ogromne tereny te fabryki zajmowały.   

Komentarze

  1. W tym roku też poznałam miasto Łódź. Wiele w tym mieście zmieniło się dzięki Pani Zdanowskiej, a ulica Piotrkowska w Łodzi to prawdziwa legenda. Jest przepiękna. Mogłam tutaj zobaczyć przepiękne - odrestaurowane "kamienice" starej Łodzi. Ten interesujący pomnik też oglądałam i go obfotografowałam.
    Miłej, słonecznej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Moniko.
    Łódź ma wiele takich postaci w swojej historii, które sprawiły, że miasto stawało się ładne.
    Szkoda, że będę w Łodzi w najbliższym czasie, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
    A szkoda.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem wielbicielkom takiego sposobu zachowania pamięci po kimś, więc trudno mi się odnieść.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne są takie pomniki, bez nadęcia związane z konkretną sytuacją.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.