Bociani Szlak - Podlasie.

 Na Podlasiu gdzie się nie obejrzysz widzisz Bociany od Tykocina aż po Suwałki. My pierwsze bociany zobaczyliśmy niedaleko tykocińskiego zamku. 

Miały swoje gniazdo tuż obok budynku bramnego tykocińskiego zamku. Podlasie słynie z bocianich gniazd, mieszczą się nie tylko na słupach energetycznych, ale również na wieżach kościelnych, czy specjalnych przygotowanych do tego platformach.


Bociany to wędrowne ptaki, które przylatują do nas z dalekiej Afryki. Niestety wielu ptakom nie udaje się powrócić. Nad libańskim niebem strzelają do nich ze strzelb. 


Zachodzę w głowę dlaczego wybrały akurat Podlasie przecież jest tyle innych pięknych terenów w naszej ukochanej Polsce. Dlaczego akurat tam? Może dlatego, że tam nie ma przemysłu.Jest mnóstwo pokarmu.


Ten szlak ma nawet swoją trasę rowerową. Trasa ta zaczyna się w Białowieży, a kończy w Stańczykach. Biegnie przez Tykocin, Osowiec - Twierdzę.



 
 
 
Ptaki te nawet dzwonnicy kościelnej nie przepuściły, bo nawet na niej było bocianie gniazdo.

Komentarze

  1. Będąc na Podlasiu wybraliśmy się do najsłynniejszej wioski bocianiej czyli do Żywkowa, ale mieliśmy pecha dwa dni wcześniej bociany odleciały i zostały puste gniazda. Bociany oczywiście widzieliśmy wcześniej w różnych miejscach na Podlasiu i faktycznie jest ich tam dużo. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też byłam zaskoczona ilością bocianów na Podlasiu. One tam mają doskonałe tereny pokarmowe. Byłam nimi i ich bliskością oczarowana. To takie piękne ptaki i nie mogę przeboleć, że przez głupotę ludzi tak wiele ich ginie.
    Miłej, zdrowej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przed laty będąc na wycieczce w okolicach Augustowa przejeżdżąłam przez wioski gdzie niemal co krok było gniazdo bocianie. Rewelacyjnie to wyglądało. To są piękne ptaki. Oby było ich jak najwięcej. I w moje strony zaglądają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Moniko.
    Na Podlasiu nie byłem, ale podoba mi się i może kiedyś tam zawitam.
    Lubię bociany. Gdy jeździłem do pracy 30 kilometrów, to mijałem kilka bocianich gniazd, które co roku były zasiedlone.
    Pozdrawiam i zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.