Podlasie - magiczna kraina.

Podlasie to  taka magiczna kraina. Oaza ciszy i spokoju. Gdzie nie ma hałasu, gdzie są piękne krajobrazy, gdzie są malownicze wsie i miasteczka. Podlasie nazywane jest także krainą bocianów, coś w tym jest, bo gdzie się nie obejrzeliśmy tam było jakieś gniazdo bocianów. 





Podlasie, to także wyśmienita regionalna kuchnia. Mieszają się tu kuchnie litewska, białoruska czy tatarska. Będąc tam warto spróbować: Giry - czyli litewskiego kwasu chlebowego, kartaczy, cepelinów, czy beleszu.






Podlasie, to taka można śmiało powiedzieć  miodu, zabytków, pysznego jedzenia i Czterech Parków Narodowych.








Tu mieszkają ludzie uczynni, życzliwi, skorzy do pomocy. W tej magicznej krainie, miesza się katolicyzm z prawosławiem. 






Tutaj nawet żubr ma swój pomnik. 






To także kraina żubrów, to tu w jednym z parków mieszkają te majestatyczne zwierzęta.  Tu na każdym kroku możemy zobaczyć maleńkie cerkiewki. 





Do tej krainy warto przyjechać.

Komentarze

  1. Witaj Moniko.
    Od paru lat jestem zapraszany na Podlasie do małych miejscowości nad Bugiem.
    Niestety odległość i moja nienajlepsza kondycja fizyczna nie nastraja mnie do wyjazdu.
    Może, gdybym miał jeszcze samochód, to z postojem w Warszawie bym się tam wybrał.
    Może kiedyś?
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Byliśmy na Podlasiu i zgadzam się z tytułem Twojego postu. Wędrowaliśmy podobnymi ścieżkami jedyne miejsce, którego nie kojarzę to ten piękny drewniany dom na 20 -tym zdjęciu. Ciekaw jestem gdzie to jest. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkraj ten dom jest we wsi Białowieża. Należał do jednego z gubernatorów carskich.

      Usuń
  3. Piękna część naszego kraju. Warta zwiedzenia, szkoda, że tak daleko od moich stron.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandro ja też mam daleko na Podlasie, ale ta piękna kraina była warta poświeceń.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.