Cerkiew z Białowieży.

 


Ta mała prześliczna cerkiew leży we wsi Białowieża, na skraju Białowieskiego Parku Narodowego. Na jej miejscu wcześniej stała drewniana cerkiewka przeniesiona do wsi Trześcianka. Pewnie uznano, że drewniana  cerkiew nie jest tak okazała jak murowana. Chciano w ten sposób zaimponować carowi Aleksandrowi III.





Ta cerkiew warta jest zobaczenia z jeszcze jednego powodu, znajduje się tu jedyny taki ikonostas w Polsce. Wykonany jest z kafli. 



Możecie sobie wyobrazić nasz zachwyt gdy zobaczyliśmy to unikatowe cudo. Nawet w kościele katolickim nie spotyka się ceramicznego ołtarza.  Zachwyciła też cerkiewna ornamentyka. 





Czasy II wojny światowej nie były szczęśliwe dla Białowieży, przed cerkwią ustawiano wtedy szubienicę na której wieszano zwykłych ludzi. Dziś ta maleńka wieś przyciąga rzesze turystów. wszyscy  ściągają by zobaczyć Żubry.

Komentarze

  1. Widzę, że też odwiedziłaś Podlesie i Białowieżę. Ja od dwóch lat planowałam wyjazd (odkąd zobaczyłam posty Wkraj'a) w ten region Polski i zawsze mi coś stawało na przeszkodzi aby spełnić swoje marzenie.
    Zachwyciła mnie architektura i ikonostas cerkwi.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla takiego cudeńka warto pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna jest ta cerkiew, robi wrażenie! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne wnętrze, a szczególnie ikonostas. Nie wygląda na maleńką cerkiew. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj
    Jestem pod wrażeniem. Uwielbiam cerkwie, a najlepiej takie stare, drewniane, bo jest na czym oko zawiesić.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.