Ślemień - maleńki skansen

 

W ubiegłą niedziele wybraliśmy się do Ślemienia, to w tej malej wsi znajduje się przepięknie położony maleńki skansen. W tym urokliwym miejscu znajdziemy kilka chat. 




To jeden z najmniejszych skansenów, jakie miałam okazję oglądać. Równie urokliwy co tamte. Tutaj pokazano jak żyli ludzie w XIX wiecznej Żywiecczyźnie.






  W tym maleńkim skansenie znalazły się chaty z Rychwałdu, Skawy, Kukowa, Rękawicy, Korbielowa czy nawet chata ze Świnnej. 





Uwielbiam zwiedzać skanseny, bo już tylko tam możemy zobaczyć, jak się żyło wtedy.






Ten pięknie położony maleńki skansen przebrał już jesienne barwy. Na drzewach pyszniła się jarzębina. 






Każda z chat ma swoją historię. Tuż przy bramie zapraszającej do wejścia w skromne progi tego skansenu, na postumencie stoi figurka Jezusa Frasobliwego.





Warto odwiedzać takie urokliwe miejsca. 

Komentarze

  1. Ja też bardzo chętnie odwiedzam skanseny, jednak nigdy nie byłam w Parku Etnograficznym Ziemi Żywieckiej. Z przyjemnością go odwiedzę. Przypuszczam, że jeszcze mniejszy jest Skansen im. Józefa Żaka w Zawoi.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczy i ładnie położony ten skansen, a nie miałem jeszcze okazji go zwiedzić. Chociaż w ostatni weekend również zwiedzaliśmy skansen wsi śląskiej w Chorzowie czyli podobny pomysł na wycieczkę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Masz rację, że warto zwiedzać takie miejsca. Lubię zwiedzać skanseny, bo mają swój urok i swoją magię. Pierwszym skansenem, któey zwiedziłem był na Kaszubach w Kiszyniwie nad jeziorem Wdzydze. Później już leciało.
    Fajne zdjęcia i opisy.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się nad faktem, że tak chętnie odwiedzamy i zachwycamy się takimi miejscami. Pytanie - czy Chciałybyśmy mieszkać na co dzień w tych warunkach. W młodości chętnie jeździłam do rodziny mieszkającej na takiej prawdziwej wsi. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, ze się chroni te chatki od zapomnienia, bo w warunkach naturalnych jest ich coraz mniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne urokliwe miejsce ! Nigdy tam nie byłam, tym bardziej z wielką radością obejrzałam piękne fotki !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.