Sfinks - tajemnicza budowla.

 Choć nigdy nie byłam w Egipcie, to zawsze ciekawiły mnie piramidy, a przede wszystkim Sfinks. To bardzo tajemnicza budowla. Nie wiadomo dla kogo powstał. Czyja twarz ma. Wszyscy archeologowie się nad tym głowią.

( internet )

 Wszystko wskazuje na to, że ten mityczny posąg ma głowę faraona Chefrena. Posąg wykonano około 2500 roku p.n.e. W średniowieczu o Sfinksie krążyło wiele legend. 

( internet )

Czy legendy są prawdziwe tego nie wiem. Wiem jedno, że Sfinks emanuje pewną tajemniczością i nie pozwala odkryć zbyt wiele. Uczonych nurtuje wiele pytań. Jak np. takie Dlaczego droga wiodąca do piramidy Chefrena jest pod kątem, a nie na wprost? 

Ilustracja

( internet )

Czy aby na pewno Sfinks ma twarz Chefrena, a może Cheopsa. Patrząc na niego z boku widzimy właśnie tą piramidę. Sfinks przez setki lat był, aż po głowę zasypany w piasku. 

Komentarze

  1. Miałam szczęście oglądać Sfinksa, pamiętam, że było to jedno z większych przeżyć podczas wycieczki do Egiptu, zaraz po odwiedzeniu Muzeum Kairskiego i obejrzeniu słynnej maski pośmiertnej Tutenchamona i skarbów z jego grobowca. Pamiętam też, jak przewodniczka mówiła mi o tym, że nogi się pod nią ugięły, kiedy w końcu go ujrzała. Nie bardzo znam legendy, czy historię Sfinksa, ale niewątpliwie robi wrażenie. Przypomniałaś mi o Egipcie i natychmiast zachciało mi się obejrzeć zdjęcia, więc lecę szukać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Tajemnica Sfinksa, to jedna z tajemnic starożytnego Egitu.
    Uczeni i archeolodzy ciągle będą sie starać rozwiklać te tajemnice.
    Oglądam taki seryjny program o Egipcie na Discovery i jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam pod wrażeniem wielkości piramid i Sfinksa w Gizie. A kiedy weszłam do wnętrza piramidy Cheopsa, zobaczyłam pusty piedestał na którym miał być złożony zmarły faraon.
    Temat piramid i Sfinksa to ciągle nieodkryta tajemnica.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.