Kosmatka Śnieżna...


Tegoroczny urlop spędziliśmy na Lubelszczyźnie...Zwiedzając Lublin postanowiliśmy odwiedzić tamtejszy Ogród Botaniczny...Wśród rosnących tam roślin...wypatrzyłam Kosmatkę Śnieżną...


Kosmatkę Śnieżną możemy spotkać na leśnych polanach w prawie całej Europie Środkowej...Swoim wyglądem przypomina wysoką trawę...choć jest byliną...



Kosmatka jest malutką rośliną bo dorasta do 25 cm... Swą nazwę wzięła od kosmatych kwiatków...Faktycznie gdy przyjrzałam im się lepiej to przypominały małe źdźbła trawy...Kwitnie od czerwca do lipca...



Komentarze

  1. Cieszę się z udanego urlopu.Fajnie tak spędzić.Pięknie wygląda na zdjęciu.
    Miłego wieczorku.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo sympatyczna :) Miłej środy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna roślinka! I te delikatne, kosmate kwiatuszki. Po prostu cudo.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna roślinka.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że dawno temu już ją gdzieś widziałam. Chciałbym ją mieć na naszej działce, bo ciekawie wygląda.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej rośliny. Ślicznie wygląda. Muszę poczytać coś na jej temat.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj
    Dziękuję za wizytę na moich zielonych stronkacjh. Jak do mnie trafiłaś?
    Będzie mi miło, jak czasem zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.
    Więc:
    Więc chodź pomaluj mój świat
    Na żółto i na zielono
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana Twoją kredką
    Więc chodź pomaluj mi życie
    Niech świat mój się zarumieni
    Niechaj mi zalśni w pełnym słońcu
    Kolorami całej Ziemi
    Tak, tak, wiem trochę zmieniłam słowa, ale niebieski nie jest moim ulubionym kolorem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety jest trudna do pozyskania w sklepach a z lasu kradł nie będę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.