Róże...królowe kwiatów...

Róże to moje ulubione kwiaty...śmiało zasłuży by nazwać je królowymi...Są w różnych kolorach od białej po mocno bordową...


Moim kolorem jest czerwony...zwany też kolorem miłości...W moim małym ogrodzie rosną dwa krzaczki róż jeden jest czerwony a drugi biały...miałam ich więcej niestety zmarnowały się...














Róże upodobała sobie także księżna Daisy...Te kwiaty hodowano w ogrodach zamku Książ...Były one jej ulubionymi kwiatami...Jeden z zamkowych tarasów obsadzono ich ogromną ilością...




Róże są znane praktycznie na całym świecie...Jest ich około 200 gatunków...Nauka o różach to radologia-gałąź botaniki... Niektóre z nich nie mają w ogóle zapachu inne zaś pachną obłędnie przyciągając przeróżne owady...

Komentarze

  1. Lubię róże. Ostatnio pokazywałam róże z Wojsławic.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wolę tulipany, ale róże mają coś w sobie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Mama uwielbia róże - te ogródkowe i sam motyw :) Miłego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,W czereśniowym gaiku" - aż się uśmiechnęłam bo to moje ukochane owoce :))) Tak jak często przypadkowo skręcam w jakąś ścieżkę polną albo leśną czy w nową miejską ulicę i znajdę coś pięknego lub interesującego tak samo czasem klawiatura zaprowadzi mnie gdzieś na jakiś blog... przez zupełny przypadek i jest często on miejscem trafionym :)))) Tak jak teraz właśnie :)))) Czuję tu jaką miłą dla mnie nutę :))))
    Witam i pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. hahaha... te buźki w poście są niezamierzone, nie przypuszczałam, że same się stworzą przy standardowych z klawiatury :) Dziękuję i ja za odwiedziny i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. When i was a child, my favorite flower was a daisy - BUT, once i was introduced to The Rose - she has been my favorite ever since. White is the color i choose . . BUT, when you speak of fragrance, have you smelled the purple - or lavender ones??? WOW!!! i am listening to the music . . i am not able to understand her words . . BUT, i can see she is singing from her heart . . . Happy Week to YOU!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze.

Popularne posty z tego bloga

Blog

11 Listopada - Święto Narodowe.

Miękinia-koncert akordeonowy.